Опубліковано черговий номер статей!                                Увага! Змінено електронну адресу для прийому статей!

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Innovative aspects of strategic management in conditions of unstable economy

Назва:

(Title)

Innovative aspects of strategic management in conditions of unstable economy

Автори:

(Authors)

Andrushkiv, Bohdan
Fedyshyn, Bohdan
Pohaydak, Olha
Fedyshyn, Iryna

Бібліографічний опис:

(Bibliographic description)

Andrushkiv B. Innovative aspects of strategic management in conditions of unstable economy [Електронний ресурс] / B. Andrushkiv, B. Fedyshyn, O. Pohaydak, I. Fedyshyn // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2013. — Вип. 2 (9). — С. 249–257. — Режим доступу до журн. : http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2013/13abmoue.pdf.

Дата публікації:

(Date of publication)

Лис-2013

Видавник:

(Editor)

ТНТУ, АСУ

УДК:

(UDC)

658.3

Ключові слова:

(Key words)

strategic planning
strategic management
the mission of the enterprise


Серія/Номер:

(Series/Number)

Випуск 2 (9);

Короткий огляд (реферат):

(Short preview)

The main directions of strategic planning and management of activities of enterprises in conditions of unstable economy are shown in the article. The experience of industrialized countries at the level of organizations, businesses, corporations was generalized. The basic innovative aspects of strategic management process improvement which consist in creation of flexible planning structures and tactical - operational management are defined. Stages of strategic planning, which can be used by enterprises or other economic entities in the process of strategic programs elaboration at present conditions, are proposed.

URL:

(Уніфікований ідентифікатор ресурсу)

http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/2767
ISSN: 2223-3822


Розташовується в колекціях:

(Is situated in collections)

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2013, Випуск 2(9)

pdf

Використана література:

1. Виханский О.С. Стратегическое управление: Учебник [Електронний ресурс]. – 2-е изд., перераб. и доп. – М.: Гардарика, 1998. – 296 с. – Режим доступу:  http://www.e-reading.biz/bookreader.php/106571/Strategicheskoe_upravlenie.pdf.

2. Виханский О. С. Менеджмент: Учебник / О. С. Виханский, А. И. Наумов. – 3-е изд. – М.: Гардарики, 2003. – 528 с.

3. Глущенко И. И. Формирование инновационной политики и стратегии предприятия [Текст]: монография / И. И. Глущенко. Москва : АПК и ППРО. 2009. – 128 с.

4. Глущенко В. В. Исследование систем управления. Учеб. Пособие для вузов / В. В. Глущенко, И. И. Глущенко. - Железнодорожный, Моск. обл.: ООО НПЦ «Крылья», 2004. – 416 с, изд. 2-е испр. и доп.

5. Порохня В. М. Стратегічне управління. Навч. посіб. / В. М. Порохня, Т. О. Безземельна, Т. А. Кравченко. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 224 с.

6. Клейнер Г. Б. Теоретические основы стратегического планирования на микроуровне/ Г. Б. Клейнер // Стратегическое управление предприятием: Материалы российской научно-практической конференции. Нижний Новгород: 10-11 сентября 2004 г. – Н. Новгород, 2004.

7. Клейнер Т.В., Предприятие в нестабильной экономической среде: риски, стратегия, безопасность / Т.В. Клейнер, В.Л. Тамбовцев, Р.М. Качалов. – М.: Экономика, 1997. – 286 с.

8. Ансофф И. Стратегическое управление / И. Ансофф. – М.: Экономика, 1989. – 519 с.

9. Mockler R. Strategic Management. An Integrative Context-Specific Process. Harrisburg: Idea Group Publishing, 1993.

10. Мескон М.Х. Основы менеджмента / М.Х. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоури. – М.: Дело, 1992. – С. 463-484.

11. Хентце Й. Основные цели стратегического менеджмента / Й. Хентце // Проблемы теории и практикум управления. – 1989. – №12.

12. Diane-Gabrielle Trembley. Innovation, Strategic Management and Economics: How Does Economic Theory explain innovation within enterprises. – Quebec, 2004.

13. Thomas H. Davenport, Marius Leibold, Sven C. Voelpel Strategic Management in the Innovation Economy: Strategic Approaches and Tools for Dynamic Innovation Capabilities / Thomas H. Davenport, Marius Leibold, Sven C. Voelpel. – USA, 2006.

14. Mintzberg H. The rise and fall of strategic planning. Free Press and Prentice Hall International / H. Mintzberg. – 1994.

15. Петрук А. М. Практичні аспекти стратегічного управління процесом створення новацій [Електронний ресурс] / А. М. Петрук. – Режим доступу: www.nbuv.gov.ua.

16. Ставицький О.В. Особливості розвитку стратегічного управління в Україні [Електронний ресурс] / Ставицький О.В. // Ефективна економіка. – 2011. – №8. – Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=646.

17. Карлоф Б. Деловая стратегия: концепция, содержание, символы / Б. Карлоф – М.: Экономика, 1991. – 239 с.

18. Stevenson, H.H. Preserving Entrepreneurship as companies. Grow. / Stevenson, H.H., and Jarrillo-Mossi, J.C. The Journal of Business Strategy, 1986, 7 (1), C. 10-23.

 

Журнал індексується в:

infobase

oaji

Поточний запис у каталозі ULRICHS

index_copernicus

poland

globalimpactfactor
sis-logo

У перспективі:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian