Communication challenges with taking an organization global: a case study featuring meeting professionals international (MPI)

Назва:

(Title)

Communication challenges with taking an organization global: a case study featuring meeting professionals international (MPI)

Автори:

(Authors)

Krzysztof, Celuch
Кшиштоф, Целюх
Кшиштоф, Целюх
Cecil, Amanda
Сесіль, Аманда
Сесиль, Аманда

Бібліографічний опис:

(Bibliographic description)

Celuch K. Communication challenges with taking an organization global: a case study featuring meeting professionals international (MPI) [Електронний ресурс] / Krzysztof Celuch, Amanda K. Cecil // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2014. — Вип. 2 (11). — С. 22-36. — Режим доступу до журн.: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2014/14ckapim.pdf

Інші назви:

(Other titles)

Communication challenges with taking an organization global: a case study featuring meeting professionals international (MPI)
Комунікаційні виклики організації в умовах глобалізації: на прикладі розгляду meeting professionals international (MPI)

Дата публікації:

(Date of publication)

30-Ноя-2014

Видавник:

(Editor)

ТНТУ, АСУ

УДК:

(UDC)

338.48
075.8

Ключові слова:

(Key words)

глобальні організації
стратегії комунікації
культурні зв'язки
сфера органiзацiї зустрічей
global organizations;
communication strategy
cultural communication
meetings industry

Серія/Номер:

(Series/Number)

Випуск 2(11);

Короткий огляд (реферат):

(Short preview)

Many professional associations, organizations and corporations are looking to expand into global markets, as is the case with Meeting Professionals International (MPI). When targeting new members outside of the headquarter country of the organization, leaders and staff members often ignore communication and cultural differences as they look to quickly grow the organization. This study explored this growing issue and details the differences in communication styles and preferences between the MPI members of the United States and Europe. Significant variances are described, as well as, implications and recommendations to MPI and other organizations consider going global.
Багато професійних асоціацій, організацій та корпорацій прагнуть розширити свою діяльність в глобальних ринках, як і у випадку з Meeting Professionals International (MPI). При пошуку нових членів за межами штаб-квартири країни організації, керівники та співробітники часто ігнорують особливості комунікації та культурні відмінності – те, як вони виглядають, щоб пришвидшити розвиток організації. Це дослідження поширювало питання і деталі відмінностей в стилях комунікації і переваг між членами MPI в Сполучених Штатах і Європі. Значні відхилення описані, а також, наслідки та рекомендації MPI та інших організацій виходять на глобальний рівень.
Многие бизнес ассоциации, организации и корпорации стремятся расширить свою деятельность на глобальных рынках, как и в случае с Meeting Professionals International (MPI). При ориентации на новых членов за пределами штаб-квартиры страны организации, руководители и сотрудники часто игнорируют особенности общения и культурные различия – то, как они выглядят, чтобы ускорить развитие организации. Это исследование создало проблему и показало детали различия в стилях коммуникации и предпочтений между членами MPI в Соединенных Штатах и Европе. Значительные различия описаны, а также, последствия и рекомендации MPI и других организаций выходят на глобальный уровень.

URL:

(Уніфікований ідентифікатор ресурсу)

http://elartu.tntu.edu.ua/handle/123456789/5043
ISSN: 2223-3822

Розташовується в колекціях:

(Is situated in collections)

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2014, Випуск 2(11)

pdf

 

REFERENCES

1. Adler R.B., Rosenfeld L.B., Towne N., Proctor II R.F. (1998) Interplay. The process of interpersonal communication, For Worth: Harcourt Brace College Publishers.

2. Bauman Z. (2000) Globalizacja, Warszawa: Instytut Wydawniczy.

3. Berelson B. (1952) Content Analysis in Communication Research, New York, The Free Press.

4. Bordewijk J.L., Van Kaam Be (1982) Allocutie. Enkele gedachten over communicatie vrijheid in een bekabeld land, Baarn: Bosch and Keuning.

5. Catellan A. (2010) Environmentalists NGOs and the construction of the culprit: semiotic analysis, UK: Emerald, Journal of Communication Management, Vol. 15 issue 4.

6. Celuch K., Davidson R. (2011) Better Business Results through Motivational Experiences and Incentive Travel, Warszawa: Wydawnictwo Uczelnia Vistula.

7. Fiske J. (1990) Introduction to Communication Studies, Routledge, London.

8. Hofstede G., Hofstede G. J. (2008) Kultury i organizacje, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.

9. Jonasson C., Lauring J., (2012) Cultural differences in use: The power to essentialize communication styles, UK: Emerald, Journal of Communication Management, Vol. 16 issue 4.

10. Lasswell H. D.: (1948) The Structure and Functions of Communications in Society [w:] The Communications of Ideas, New York: L. Byrson.

11. Lee S. H., Griffith D., (2012) Transferring Corporate Brand Image to Local Markets: Governance Decisions for Market Entry and Global Branding Strategy, UK: Advances in International Marketing, Volume 23 - Interdisciplinary Approaches to Product Design, Innovation & Branding in International Marketing.

12. Myers G.E., Myers M.T. (1992) The dynamics of human communication. A laboratory approach, New York: McGraw-Hill.

13. Rifkin J.: (2005) Europejskie Marzenie, Warszawa: Wydawnictwo Nadir.

14. Taylor C., Lee DH. (2007) Cross-cultural Issues in Buyer Behavior, UK: Advances in International Marketing, Volume 18 - Cross-Cultural Buyer Behavior.

15. Wallace E., Mathai M., Heath A. (2008) The Convention Industry Council Manual, Washington: Convention Industry Council.

16. World Tourism Organisation: Measuring the Economic Importance of the Meetings Industry. Developing a Tourism Satellite Account Extension (2006) Madrid: World Tourism Organisation.