Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку
| 
 Назва:  | 
 Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку  | 
| 
 Інші назви:  | 
 Competitiveness of enterprises in the context of sustainable development  | 
| 
 Автори:  | 
 | 
| 
 Приналежність: 
  | 
 Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна  | 
| 
 Бібліографічний опис:  | 
 Голда Н. Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку [Електронний ресурс] / Голда Надія // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 602-609. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdf  | 
| 
 Bibliographic description:  | 
 Golda, N. (2021) Konkurentospromozhnist pidpryiemstv u konteksti staloho rozvytku [Competitiveness of enterprises in the context of sustainable development]. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 602-609. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdf  | 
| 
 Журнал/збірник:  | 
 Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"  | 
| 
 Випуск/№ :  | 
 2(25)  | 
| 
 Дата публікації: 
  | 
 лис-2021  | 
| 
 Дата подання:  | 
 жов-2021  | 
| 
 Дата внесення:  | 
 7-жов-2022  | 
| 
 Видавництво:  | 
 | 
| 
 Країна (код):  | 
 UA  | 
| 
 Місце видання, проведення:  | 
 Тернопіль  | 
| 
 Ідентифікатор ORCID:  | 
 https://orcid.org/0000-0002-1492-6678  | 
| 
 DOI: УДК:  | 
 https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.602 
  | 
| 
 JEL: 
  | 
 | 
| 
 Ключові слова:  | 
 маркетинг  | 
| 
 Кількість сторінок:  | 
 8  | 
| 
 Діапазон сторінок:  | 
 602-609  | 
| 
 Початкова сторінка:  | 
 602  | 
| 
 Кінцева сторінка:  | 
 609  | 
| 
 Короткий огляд (реферат): 
  | 
 умовах сучасного розвитку економіки, проблема конкурентоспроможності є актуальною для всіх суб’єктів господарювання, які виробляють і реалізовують продукцію чи послуги. Перспективи підвищення конкурентоспроможності національної економіки є однією з першочергових задач державної політики. На фоні міжнародного ринку процес глобалізації для українських підприємств є неминучим і тому конкурентна боротьба стає більш жорсткою та набуває масштабів глобального характеру. Не вся українська продукція відповідає рівню конкурентоспроможності як на зовнішньому, так і на внутрішньому ринках. Сучасний стан розвитку більшості вітчизняних підприємств не дозволяє успішно конкурувати з іноземними виробниками. Укрупнення та глобалізація ринків посилює конкуренцію між його дійовими особами сприяє пошуку нових шляхів утримання рівня конкурентоспроможності. З точки зору глобалізації конкурентоспроможність передбачає здатність пошуку конкурентної позиції в постійно мінливому середовищі, що формується під впливом посилення взаємозв'язку національних економік країн світу. Для збереження конкурентної позиції і досягнення лідерства підприємства повинні постійно оновлювати технології, розширювати сфери діяльності, шукати конкурентні переваги, що є потужнішим джерелом розвитку будь-якого підприємства. Покращення ринкових позицій підприємства сприяє досягненню українськими підприємствами стійких конкурентних переваг на внутрішніх і зовнішніх ринках, яке неможливе без створення ефективної системи управління конкурентоспроможністю. Основними факторами, які значно впливають на конкурентоспроможність продукції є ступінь задоволення попиту на неї, ємність окремих сегментів ринку, присутність конкурентів, соціально-демографічні характеристики, розвиток збутової сітки та післяпродажне обслуговування. Розглядаючи конкурентоспроможність як узагальнену економічну категорію, пов'язану із ситуацією на товарному ринку в умовах вільної конкуренції, та, включаючи проектні, виробничі, розподільчі й споживчі аспекти результатів економічної діяльності, необхідно мати на увазі, що продукція являється пасивним компонентом ринку, а активними компонентами являються суб'єкти господарювання, які можуть бути опосередкованими носіями конкурентоспроможності. В сучасних умовах визріла об'єктивна потреба в адаптації теоретико-методичних прийомів та методів управління при створенні та реалізації конкурентоспроможної продукції, враховуючи специфічні умови функціонування вітчизняних підприємств. В умовах загострення конкуренції як на внутрішньому, так і зовнішніх ринках, одним з головних засобів досягнення успіху вітчизняних виробників промислової продукції у конкурентній боротьбі є підвищення її конкурентоспроможності. 
  | 
| 
 Спонсорська підтримка:  | 
 The authors received no direct funding for this research.  | 
| 
 URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу):  | 
 http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38868  | 
| 
 ISSN:  | 
 2223-3822  | 
| 
 Власник авторського права:  | 
 Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»  | 
| 
 URL-посилання пов’язаного матеріалу:  | 
 http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdf  | 
| 
 Перелік літератури:  | 
 1. Балабанова Л. В., Кривенко Г. В., Балабанова І. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства: навч. посіб. Київ: ВД «Професіонал», 2019. 256 с.  | 
| 
 References:  | 
 1. Balabanova L. V. (2019) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Management of the competitiveness of the enterprise]. Kyiv: VD «Profesional». (in Ukrainian)  | 
| 
 Тип вмісту:  | 
 Article  | 
| 
 Розташовується у зібраннях:  | 
 Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)  | 
| < Попередня | Наступна > | 
|---|
