Опубліковано черговий випуск журналу 1 (28) 2023

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Constructing a model of dual professional competences in engineering education

Назва: 


Constructing a model of dual professional competences in engineering education


Інші назви: 


Формування моделі дуальних професійних компетенцій в інженерній освіті


Автори: 


SOROKIVSKA, Olena
STRUTYNSKA, Iryna
MELNYK, Liliya
MYSHKOVYCH, Olha
СОРОКІВСЬКА, Олена
СТРУТИНСЬКА, Ірина
МЕЛЬНИК, Лілія
МИШКОВИЧ, Ольга


Приналежність: 


Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56, Ruska str., Ternopil, 46001, Ukraine
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна


Бібліографічний опис: 


Сороківська, О. Constructing a model of dual professional competences in engineering education [Електронний ресурс] / Олена Сороківська, Ірина Струтинська, Мельник Лілія, Ольга Мишкович // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 433-447. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21soaiee.pdf


Bibliographic description: 


Sorokivska, O., Strutynska, I., Melnyk, L. & Myshkovych, O. (2021) Constructing a model of dual professional competences in engineering education. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 433-447. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21soaiee.pdf


Журнал/збірник: 


Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ : 


2(25)


Дата публікації: 


лис-2021


Дата подання: 


жов-2021


Дата внесення:

 

24-вер-2022


Видавництво: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код): 


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


Ідентифікатор ORCID: 


https://orcid.org/0000-0001-8549-2910
https://orcid.org/0000-0001-5667-6569
https://orcid.org/0000-0001-8844-5490
https://orcid.org/ 0000-0003-3136-0044


DOI:


УДК: 


https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.433

 

378:005.6


JEL: 


I21
I28


Ключові слова

dual system
engineering education
professional competences
development of professional activity
educational process
дуальна система
інженерна освіта
професійні компетенції
розвиток професійної діяльності
навчальний процес


Кількість сторінок: 


15


Діапазон сторінок: 


433-447


Початкова сторінка: 


433


Кінцева сторінка: 


447


Короткий огляд (реферат): 


The scientific research aims to describe the content and features of the introduction of dual education in Ukraine, to investigate the prospects and advantages of the formation of practical oriented engineering education, to construct a circular model of dual professional competencies of engineering education and to establish the interconnection of structural and functional subsystems of this model. Using the methods of the systematic approach, comparative analysis, synthesis, and generalization, the authors concentrate on conceptualising and formalising the dual content of engineering education. The authors analysed the curricula of individual engineering majors, identified several discrepancies in the correlation of theoretical and practical courses, proved the need to change the curricula and bring them closer to dual education standards. To develop the dual content of specialists' professional training in the field of engineering, the authors suggest using the distinction the two subsystems – internal and external. The result of interaction between these two subsystems is the parallel acquisition of necessary applied engineering skills while studying at higher educational establishments, practical cooperation between higher educational institutions and leading enterprises of the region, rational alternation of theory and practice in the educational process. Our finding offers a significant contribution to further understanding the methodology involved in implementing the academic standards and highlighting discrepancies between traditional and dual education systems. Prospects for further research in this area may be studies on developing dual education in economic and humanities.


Метою статті є дослідження змісту та особливостей впровадження дуальної освіти в Україні, виокремлення перспектив та переваг формування практично орієнтованої інженерної освіти, побудова кругової моделі подвійних професійних компетентностей інженерної освіти і встановлення взаємозв’язку структурної та функціональної підсистем цієї моделі. Використовуючи методи системного підходу, порівняльного аналізу, синтезу та узагальнення, автори зосередили увагу на концептуалізації та формалізації подвійного змісту інженерної освіти. Також авторський колектив провів ретельний аналіз освітніх програм окремих інженерних спеціальностей. Це дало змогу виявити ряд розбіжностей у співвідношенні теоретичних та практичних курсів та довело необхідність зміни освітніх програм для наближення їх до стандартів дуальної освіти. Ці зміни мають стосуватися, насамперед, збільшення годин практичної складової та зменшенням обсягу теоретичних курсів. Із метою розвитку подвійного змісту професійної підготовки фахівців в галузі машинобудування автори пропонують розглядати освітній процес із позиції двох його підсистем − внутрішньої та зовнішньої. Результатом взаємодії цих двох підсистем є паралельне набуття важливих прикладних інженерних навичок під час навчання у вищому навчальному закладі, ефективна співпраця між вищими навчальними закладами та провідними підприємствами регіону, раціональне чергування теорії і практики в навчальному процесі. Результати дослідження роблять внесок у більш глибоке розуміння методології послідовного впровадження академічних стандартів, підкреслюють розбіжності між традиційними та дуальними системами освіти, доводять необхідність суттєвого коригування освітніх програм із метою адаптації до вимог сучасного ринку праці. Перспективами подальших досліджень у цій галузі можуть бути наукові розвідки щодо розвитку дуальної економічної та гуманітарної освіти.


Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38798


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу: 



http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21soaiee.pdf
http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page.
https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_en.
http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2014/529072/

IPOL_STU(2014)529072_EN.pdf.
https://doi.org/10.1080/03043797.2011.585225.
http://fru.ua/images/Projektbericht_2017-08-14_eng_V-1.pdf.
http://hdl.voced.edu.au/10707/286195.
https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_1.
https://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=16144&langId=en.
https://doi.org/10.13152/IJRVET.4.2.4.
https://btsau.edu.ua/sites/default/files/Faculties/osvita/dualna/pidgotovki-fakhivtsiv-za-dualnoyu-formoyu.pdf.
https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/ped_psy_vii_197_79.pdf.
http://www.uam.in.ua/upload/medialibrary /3fb/3fb2c5c519f60251581d83fc2c139b61.pdf.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.421.
https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1581141.
http://www.vsau.org/web/vsau/vsau.nsf.
http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/75119/okm11.pdf.
https://doi.org/10.17485/ijst/2015/v8i1/99711.
http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/4.1/24.pdf.
https://doi.org/10.1109/ICSE-SEET.2019.00013.
https://doi.org/10.17853/1994-5639-2019-5-131-157.
https://www.slideshare.net/cubcce/mnika-pogtsnik-the-benefits-of-the-dual-training-for-students-for-companies-and-for-universities.
https://osvita.ua/legislation/proftech/56443/.
https://doi.org/10.1007/978-90-481-3116-7_1.
https://doi.org/10.5281/zenodo.337156.
https://doi.org/10.1080/13636820.2015.1061041.
https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_16.
https://www.researchgate.net/publication/236164713_The_State_of_Apprenticeship_

in_2010_International_Comparisons_of_Australia_Austria_England_France_Germany_

Ireland_Sweden_and_Switzerland.
https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199599431.003.0003
https://iaras.org/iaras/journals/ijels.
https://doi.org/10.1080/0729436980170201.
https://doi.org/10.20535/2410-8286.153575.
https://doi.org/10.5815/ijeme.2012.01.06.


References: 


1. About education: Law of Ukraine from September 5. 2017 No. 2145-VIII. Retrieved January 22 2020 from http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/2145-19/page.
2. An official EU website. (August 2015). Education and Training 2020 Draft Joint Report. Retrieved December 10 2020 from https://ec.europa.eu/education/policies/european-policy-cooperation/et2020-framework_en.
3. Chatzichristou, S., Ulicna, D., Murphy, Il., Curth, An. (2014). Dual Education: a Bridge Over Troubled Waters? The European Parliament Addition: European Union, 2014. Retrieved December 1 2020 from http://www.europarl.europa.eu/RegData/etudes/STUD/2014/529072/

IPOL_STU(2014)529072_EN.pdf.
4. Christensen, S., Erno-Kjolhede, E. (2011). Academic drift in Danish professional engineering education. Myth or reality? Opportunity or threat? European Journal of Engineering Education, 36 (3), 285–299. https://doi.org/10.1080/03043797.2011.585225.
5. Dual`na osvita v dialozi [Dual Education in the Dialogue]. Report on the implementation and results of the project, as well as recommendations: implementation of the project is carried out within the framework of the MFA program. Retrieved January 9 2021 from http://fru.ua/images/Projektbericht_2017-08-14_eng_V-1.pdf.
6. Euler, D. (2013). Germany’s Dual Vocational Training System: a Model for other Countries. Germany: Bertelsmann Stiftung Bertelsmann Stiftung, 78 p. Retrieved 20 December 2020 from http://hdl.voced.edu.au/10707/286195.
7. Fürstenau, B., Pilz, M., Gonon, P. (2014). The Dual System of Vocational Education and Training in Germany - What Can Be Learnt About Education for (Other) Professions. In S. Billet et al. (Eds.), International Handbook of Research in Professional and Practice-based Learning (pp. 199-224). Dordrecht, Netherlands: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_1.
8. Gerbery D. (2016). Implementation of dual vocational education and training in Slovakia: first assessments. European Social Policy Network: Flash Report 2016/56. Retrieved March 20 2020 from https://ec.europa.eu/social/BlobServlet?docId=16144&langId=en.
9. Gessler, M. (2017). The Lack of Collaboration Between Companies and Schools in the German Dual Apprenticeship System: Historical Background and Recent Data. International Journal for Research in Vocational Education and Training (IJRVET), 4 (2), 164-195. https://doi.org/10.13152/IJRVET.4.2.4.
10. Hrynevych, L. (2018). Koncepciya pidgotovky faxivciv za dual`noyu formoyu zdobuttya osvity [Concept of Experts’ Training in Dual Form of Education]. Retrieved January 10 2021 from https://btsau.edu.ua/sites/default/files/Faculties/osvita/dualna/pidgotovki-fakhivtsiv-za-dualnoyu-formoyu.pdf.
11. Khomenko, V. (2015). Construction of a model of dual professional competencies of future engineers-teachers of a computer profile. Educational technologies and society, 18(2), 409-427. Retrieved November 30 2020 from https://seanewdim.com/uploads/3/4/5/1/34511564/ped_psy_vii_197_79.pdf.
12. Koncepciya pidgotovky faxivciv za dual`noyu formoyu zdobuttya osvity [Concept of training specialists for the dual form of education in Ukraine]. Retrieved January 12 2021 from http://www.uam.in.ua/upload/medialibrary /3fb/3fb2c5c519f60251581d83fc2c139b61.pdf.
13. Koudahl, P. (2010). Vocational education and training: dual education and economic crises. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1900-1905. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.12.421.
14. Magnell M., Geschwind L. (2019). A seamless blend of research and professional practice: dual coupling in engineering education. Higher Education Research & Development, 38, 807-818. https://doi.org/10.1080/07294360.2019.1581141.
15. Mazur, V. (2019). Perspektyvy i problemy vprovadzhennya dual`noyi osvity v Ukrayini [Perspectives and problems of the introduction of dual education in Ukraine]. Professional training of a specialist in the context of the needs of the modern labor market: Collection of materials of the 3rd All-Ukrainian scientific and practical Internet conference. Retrieved December 15 2020 from http://www.vsau.org/web/vsau/vsau.nsf.
16. Melin, G. et al. (2016): Towards a future proof system for higher education and research in Finland. Publications of the Ministry of Education and Culture, Finland, 2015. Retrieved November 24 2020 from http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/bitstream/handle/10024/75119/okm11.pdf.
17. Muhambetaliev, S., Kasymova A. (2016). The Introduction of Elements of Dual Education System: Experience, Problems, Prospects. Indian Journal of Science and Technology, 9 (47), 118-129. https://doi.org/10.17485/ijst/2015/v8i1/99711.
18. Oleksin, Yu., Yakubovska, S. (2018). Pedahohichna superviziia yak element indyvidualizatsii dualnoho navchannia [Pedagogical Supervision as an Element of Individualization of Dual Education]. Young Scientist, 4.1 (56.1), 102-105. Retrieved October 18 2020 from http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/4.1/24.pdf.
19. Péraire C. (2019). Dual-Track Agile in Software Engineering Education. Proceedings of the 41st International Conference on Software Engineering: Software Engineering Education and Training (pp. 50–61). Montreal, Canada. https://doi.org/10.1109/ICSE-SEET.2019.00013.
20. Pleshakova Yu. (2019). Germany’s dual educational system: the assessment by its subjects. The Education and Science Journal, 21, 130-156. https://doi.org/10.17853/1994-5639-2019-5-131-157.
21. Pogatsnik, M. (2017). The benefits of the Dual training for students, for companies and for universities. Proceedings of Conference on University Business Cooperation in Central and Eastern Europe (pp.). Budapest, Hungury: Magyarország. Retrieved October 26 2020 from https://www.slideshare.net/cubcce/mnika-pogtsnik-the-benefits-of-the-dual-training-for-students-for-companies-and-for-universities.
22. Pro vprovadzhennya elementiv dual`noyi formy navchannya u profesijnu pidgotovku kvalifikovanyx robitnykiv [On the introduction of elements of the dual form of training in the professional training of skilled workers]. Retrieved October 25 2020 from https://osvita.ua/legislation/proftech/56443/.
23. Rauner, F., Smith, E. (2010). Rediscovering apprenticeship. In technical and vocational education and training: Issues, concerns and prospects. Dordrecht, Heidelberg, London, New York: Springer. https://doi.org/10.1007/978-90-481-3116-7_1.
24. Saniter, A., Jiménez, L. (2019). Towards excellence in engineering curricula for dual education. In B. E. Stalder, C. Nägele (Ed.), Vol. II. Proceedings of the European Conference on Educational Research (ECER), Vocational Education and Training Network (VETNET) (pp. 358–365). https://doi.org/10.5281/zenodo.337156.
25. Schwendimann B., Cattaneo A., Zufferey J., Gurtner J., Bétrancourt M., Dillenbourg P. (2015). The ‘Erfahrraum’: a pedagogical model for designing educational technologies in dual vocational systems. Journal of Vocational Education & Training, 67, 367-396. https://doi.org/10.1080/13636820.2015.1061041.
26. Siecke, B. (2012). Transition from vocational education and training to higher education in Germany and Switzerland: a perspective of social inclusion and exclusion. Berlin, London: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-8902-8_16.
27. Steedman, H. (2010). The state of apprenticeship in 2010. International comparisons Australia Austria England France Germany Ireland Sweden Switzerland. London. Centre for Economic Performance. Retrieved October 25 2020 from https://www.researchgate.net/publication/236164713_The_State_of_Apprenticeship_

in_2010_International_Comparisons_of_Australia_Austria_England_France_Germany_

Ireland_Sweden_and_Switzerland.
28. Thelen, K., Busemeyer, M. (2012). Institutional Change in German Vocational Training: From Collectivism toward Segmentation. In M. R. Busemeyer, C. Trampusch (Eds.), The Political Economy of Collective Skill Formation (pp. 68-100). Oxford: Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199599431.003.0003
29. Török E., Kovacs Zs. (2016). Dual System for Renewing Hungarian Higher Education. International Journal of Education and Learning Systems, Volume 1, 35-44. Retrieved November 22 2020 from https://iaras.org/iaras/journals/ijels.
30. Trigwell, K., Reid, A. (1998). Introduction: Work-based learning and the students’ perspective. Higher Education Research & Development, 17(2), 141–154. https://doi.org/10.1080/0729436980170201.
31. Tsymbaliuk, S., Shkoda, T., Artiushyna, M. (2019). Assessing and improving vocational teachers’ education and training in Ukraine. Advanced Education, 13, 70-80. https://doi.org/10.20535/2410-8286.153575.
32. Yu, L. (2012). Research on the Cooperative Education Model Cultivating in Higher Vocational Education. Education and Management Engineering, 1, 35-41. https://doi.org/10.5815/ijeme.2012.01.06.


Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian