Опубліковано черговий випуск журналу 1 (28) 2023

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Використання НЛП у психокорекційній роботі

Назва: 


Використання НЛП у психокорекційній роботі


Інші назви: 


Use of NLP in psychocorrectional work


Автори: 


ВИШНЬОВСЬКИЙ, Василь
МУКАН, Мар’яна
VYSHNYOVSKY, Vasyl
MUKAN, Mariana


Приналежність: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001 Ternopil, Ukraine


Бібліографічний опис: 


Вишньовський В. Використання НЛП у психокорекційній роботі [Електронний ресурс] / Василь Вишньовський, Мар’яна Мукан // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 155-161. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvupr.pdf


Bibliographic description: 


Vyshnyovsky, V. & Mukan, M. (2021) Vykorystannia NLP u psykhokorektsiinii roboti [Use of NLP in psychocorrectional work]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 155-161. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvupr.pdf


Журнал/збірник: 


Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ :


2(25)


Дата публікації: 


лис-2021


Дата подання: 


жов-2021


Дата внесення:


25-вер-2022


Видавництво: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код):


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


DOI:


УДК: 


https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.155


159.964


Ключові слова: 


нейролінгвістичне програмування
психок
орекція
когнітивно-поведінкова психотерапія
neuro-linguistic programing
psychocorrection
cognitive-bihevioral psychotherapy


Кількість сторінок: 


7


Діапазон сторінок: 


155-161


Початкова сторінка: 


155


Кінцева сторінка: 


161


Короткий огляд (реферат): 


Дана стаття присвячена використанню методу нейролінгвістичного програмування у психокорекційній роботі. У ній описано теоретичні основи техніки, її основна мета, умови ефективності та базові постулати нейролінгвістичного програмування. Актуальність дослідження даної теми зумовлена тим, що нейролінгвістичне програмування нині є одним з найбільш популярних напрямків прикладної психології. На відміну від багатьох інших практично орієнтованих психологічних дисциплін, нейролінгвістичне програмування забезпечує швидкі зміни та розв’язання проблем суспільства і людини, причому здійснюється все це в ефективному й екологічному режимі. У той же час нейролінгвістичне програмування є однією з найбільш складних систем психотехнологій, засвоєння якої вимагає досить значних зусиль. На відміну від «класичних» психологічних дисциплін, метод нейролінгвістичного програмування вимагає від дослідника серйозної переорієнтації характеру своєї розумової активності і відмови від багатьох стереотипів діяльності. Колосальний методичний арсенал нейролінгвістичного програмування, що включає кілька сотень технік психотерапевтичних інтервенцій, пред'являє найсерйозніші вимоги до пам'яті людини, яка бажає вивчити нейролінгвістичне програмування. В даний час метод нейролінгвістичного програмування вважається однією з найефективніших психотехнологій особистісних змін. Однак, під час проведення нашого дослідження ми виявили деякі негативні сторони. Перш за все, даний метод підходить далеко не всім людям, також ефект від використання цього методу хоч і швидкий, але його тривалість залежить від особливостей клієнта та його оточення, від професіоналізму психотерапевта. Також у нашій роботі ми наголошуємо на тому, що метод нейролінгвістичного програмування у своїй практиці може використовувати лише кваліфікований та ліцензований фахівець, який здійснить досконале вивчення особливостей клієнта та буде здійснювати постійний нагляд за самопочуттям людини.


This article is devoted to the use of the method of neurolinguistic programming in psychocorrectional work. It describes the theoretical foundations of technology, its main purpose, efficiency conditions and inviolable postulates of neurolinguistic programming. The relevance of the study of this topic is due to the fact that neurolinguistic programming is now one of the most popular areas of applied psychology. Unlike many other practice-oriented psychological disciplines, neurolinguistic programming provides rapid change and solutions to societal and human problems, all in an efficient and environmentally manner. At the same time, neurolinguistic programming is one of the most complex systems of psychotechnology, the assimilation of which requires considerable effort. In contrast to the "classical" psychological disciplines, the method of neurolinguistic programming requires the researcher to seriously reorient the nature of his mental activity and abandon many stereotypes. The colossal methodological arsenal of neurolinguistic programming, which includes several hundred techniques of psychotherapeutic interventions, places the most serious demands on the memory of a person who wants to study neurolinguistic programming. Currently, the method of neurolinguistic programming is considered one of the most effective psychotechnologies of personal change. However, during our study, we found some negative aspects. First of all, this method is not suitable for all people, and the effect of using this method, although fast, but its duration depends on the characteristics of the customer and his environment, on the professionalism of the psychotherapist. Also in our work we emphasize that the method of neurolinguistic programming in their practice can be used only by a qualified and licensed specialist who will carry out a thorough study of the customer characteristics and will carry out constant monitoring of human well-being.


Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38841


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу: 


http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21vvvupr.pdf


Перелік літератури: 


1. Горностай П. П. Консультативна психологія і практика проблемного підходу. Київ: Ніка-Центр, 2018, 400 с.
2. Bandler Richard, John Grinder. The Structure of Magic I: A Book About Language and Therapy. Palo Alto, CA : Science and Behavior Books, 1975.
3. Dilts R. Changing Belief Systems with NLP. Cupertino: Meta Publication, 1990.
4. Dilts R., Grinder J., Bandler R., Delozier J., Cameron-Bandler L. Neuro-Linguistic Programming: Vol. 1. The Study of the Structure of Subjective Experience. Cupertino: Meta Publications, 1980.
5. Михайличенко В. Е. Роль нейролингвистического программирования в развитии личности: учеб. пособие; Нац. техн. ун-т "Харьков. политехн. ин-т". Харьков: НТУ "ХПИ", 2007. 460 c.
6. Михайлов Б. В., Сердюк А. И., Федосеев В. А. Психотерапия в общесоматической медицине: Клиническое руководство / Под общ. ред. Б. В. Михайлова. Харьков: Прапор, 2002. 128 с.
7. О’Коннор Д., Мак-Дермотт Я. Принципы NLP. Киев: София, 2000, 68 с.
8. Олдер Г., Хэзер Б. НЛП: Вводный курс. Полное практическое руководство. Киев: София, 2000, 224 с.
9. Степанова О. М. Психологічна енциклопедія. Київ: Академвидав, 2006. 424 с.
10. Шапар В. Б. Психологічний тлумачний словник. Харків, 2007, 640 с.


References: 


1. Ghornostaj, P. P. (2018) Konsuljtatyvna psykhologhija i praktyka problemnogho pidkhodu [Consultative psychology and practice of problem approach]. Kyjiv: Nika-Centr, 400 p.
2. Bandler Richard, John Grinder (1975) The Structure of Magic I: A Book About Language and Therapy. Palo Alto, CA: Science and Behavior Books.
3. Dilts, R. (1990) Changing Belief Systems with NLP. Cupertino: Meta Publication.
4. Dilts, R., Grinder, J., Bandler, R., Delozier, J., Cameron-Bandler, L. (1980) Neuro-Linguistic Programming: Vol. 1. The Study of the Structure of Subjective Experience. Cupertino: Meta Publications.
5. Mykhailychenko, V. E. (2007) Rol neirolynhvystycheskoho prohrammyrovanyia v razvytyy lychnosty: ucheb. Posobye [The Role of Neuro-Linguistic Programming in Personality Development: A Study Guide]. Kharkov: NTU «KhPY», 460 p.
6. Mykhailov, B. V., Serdiuk, A. Y., Fedoseev, V. A. (2002) Psykhoterapyia v obshchesomatycheskoi medytsyne: Klynycheskoe rukovodstvo [Psychotherapy in General Somatic Medicine: Clinical Guide] / Pod obshch. red. B. V. Mykhailova. Kharkov: Prapor, 128 p.
7. OKonnor, D., Mak-Dermott, Ya. (2000) Pryntsypы NLP [Principles of NLP]. Kyev: Sofyia.
8. Older, G., Khezer, B. (2000) NLP: Vvodnii kurs. Polnoe prakticheskoe rukovodstvo [NLP: An introductory course. Complete practical guide]. Kiev: Sofiya, 68 p.
9. Stepanova O. M. (2006) Psykhologhichna encyklopedija [Psychological encyclopedia]. Kyiv: Akademvydav, 424 p.
10. Shapar V. B. (2007) Psykhologhichnyj tlumachnyj slovnyk [Psychological explanatory dictionary]. Kharkiv, 640 p.


Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:

Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

pdf



 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian