Сучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності
Назва: |
Сучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності |
Інші назви: |
Modern methods of evaluation and marketing enhancement of increasing the level of competitiveness |
Автори: |
ОКСЕНТЮК, Богдана |
Приналежність: |
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна |
Бібліографічний опис: |
Оксентюк Б. Сучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності [Електронний ресурс] / Богдана Оксентюк // Соціально- економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 482-490. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdf |
Bibliographic description: |
Oksentyuk, B. (2021) Suchasni metody otsinky ta marketynhovoho zabezpechennia pidvyshchennia rivnia konkurentospromozhnosti [Modern methods of evaluation and marketing enhancement of increasing the level of competitiveness]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 482-490. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdf |
Журнал/збірник:
|
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" |
Випуск/№ : |
2(25) |
Дата публікації: |
лис-2021 |
Дата подання: |
жов-2021 |
Дата внесення: |
29-вер-2022 |
Видавництво:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна) |
Країна (код): |
UA |
Місце видання, проведення: |
Тернопіль |
Ідентифікатор ORCID: |
https://orcid.org/0000-0002-8125-8809 |
DOI: УДК: |
https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.482 658.5:339.13 |
JEL: |
M31 |
Ключові слова: |
конкурентоспроможність |
Кількість сторінок: |
9 |
Діапазон сторінок: |
482-490 |
Початкова сторінка: |
482 |
Кінцева сторінка: |
490 |
Короткий огляд (реферат): |
Зацікавленість підприємств у результатах своєї діяльності підсилює необхідність підвищення їх конкурентоспроможності, яка є вирішальним фактором комерційного успіху в «суворих умовах дійсності». Процес оцінювання конкурентоздатності підприємства є складною багатофакторною задачею, яка зводиться до інтерпретації й оцінки комплексу показників та методів, що характеризують різні сторони діяльності ринкового суб’єкта і, в кінцевому результаті, формують його конкурентоспроможність. У науковій статті проаналізовано різноманітну кількість методів оцінки конкурентоспроможності підприємства як у загальному, так і з точки зору маркетингу. Показано, що сьогодні, для успішного функціонування фірми на ринку, оцінка його конкурентоспроможності за допомогою різних методів є об’єктивною необхідністю. Доведено, що у сучасній економічній літературі існує велика кількість неоднозначних методологічних підходів щодо дослідження конкурентоспроможності ринкового суб’єкта, що в свою чергу зумовлює і множинність використовуваних методів її оцінки. У статті проведено аналіз існуючих методик оцінки конкурентоспроможності підприємства та показано, що вони характеризують лише окремі сторони його діяльності і володіють рядом недоліків. В теоретичному плані розробка якоїсь комплексної методики оцінки рівня конкурентоспроможності організації, що може бути застосована до всіх без виключення об’єктів є дуже трудомістким і практично нездійсненним завданням. Резюмуючи результати дослідження, зроблено висновки, що всі використовувані методи визначення й оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства можуть бути об’єднані в наступні дев’ять груп: методи, засновані на аналізі порівняльних переваг; методи, що базуються на теорії рівноваги фірми і галузі; матричні методи оцінки конкурентоспроможності; метод, заснований на теорії мультиплікатора; методи, засновані на порівнянні з еталоном та ін. Розглянуті підходи кардинально відрізняються за своєю сутністю та базою формування показників й характеризують різні сфери і сторони діяльності фірми. Тому їх використання може бути зручним та доцільним в залежності від цілей і завдань організації, специфіки галузі та досліджуваного об’єкта, а також наявності відповідної інформації.
|
Спонсорська підтримка: |
The authors received no direct funding for this research. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): |
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38848 |
ISSN: |
2223-3822 |
Власник авторського права: |
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
URL-посилання пов’язаного матеріалу: |
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdf |
Перелік літератури: |
1. Буднікевич І. М. Маркетинг у галузях і сферах діяльності. К: ЦУЛ, 2017. 536 с. |
References: |
1. Budnikevych I.M. (2017) Marketyngh u ghaluzjakh i sefrakh dijaljnosti [Marketing in industries and sectors]. K: TSUL. (in Ukrainian) |
Тип вмісту: |
Article |
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25) |
< Попередня | Наступна > |
---|