Опубліковано черговий випуск журналу 1 (28) 2023

Ukrainian (UA)English (United Kingdom)

Інші рубрики

Вхід / реєстрація



Опитування

Звідки Ви дізналися про наш сайт ?
 

Сучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності

Назва: 


Сучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності


Інші назви: 


Modern methods of evaluation and marketing enhancement of increasing the level of competitiveness


Автори: 


ОКСЕНТЮК, Богдана
OKSENTYUK, Bohdana


Приналежність: 


Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна
Ternopil Ivan Puluj National Technical University, 56 Ruska str., 46001, Ternopil, Ukraine


Бібліографічний опис: 


Оксентюк Б. Сучасні методи оцінки та маркетингового забезпечення підвищення рівня конкурентоспроможності [Електронний ресурс] / Богдана Оксентюк // Соціально- економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 482-490. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdf


Bibliographic description: 


Oksentyuk, B. (2021) Suchasni metody otsinky ta marketynhovoho zabezpechennia pidvyshchennia rivnia konkurentospromozhnosti [Modern methods of evaluation and marketing enhancement of increasing the level of competitiveness]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 482-490. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdf


Журнал/збірник:

 

Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава"


Випуск/№ : 


2(25)


Дата публікації: 


лис-2021


Дата подання: 


жов-2021


Дата внесення: 


29-вер-2022


Видавництво:

 

Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя та Академія соціального управління (Україна)


Країна (код): 


UA


Місце видання, проведення: 


Тернопіль


Ідентифікатор ORCID: 


https://orcid.org/0000-0002-8125-8809


DOI:


УДК: 


https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.482


658.5:339.13


JEL: 


M31
L1


Ключові слова: 


конкурентоспроможність
маркетинг
оцінка
конкурентна карта
методи оцінки конкурентоздатності
competitiveness
marketing
evaluation
competitive map
methods of competitiveness assessment


Кількість сторінок: 


9


Діапазон сторінок: 


482-490


Початкова сторінка: 


482


Кінцева сторінка: 


490


Короткий огляд (реферат): 


Зацікавленість підприємств у результатах своєї діяльності підсилює необхідність підвищення їх конкурентоспроможності, яка є вирішальним фактором комерційного успіху в «суворих умовах дійсності». Процес оцінювання конкурентоздатності підприємства є складною багатофакторною задачею, яка зводиться до інтерпретації й оцінки комплексу показників та методів, що характеризують різні сторони діяльності ринкового суб’єкта і, в кінцевому результаті, формують його конкурентоспроможність. У науковій статті проаналізовано різноманітну кількість методів оцінки конкурентоспроможності підприємства як у загальному, так і з точки зору маркетингу. Показано, що сьогодні, для успішного функціонування фірми на ринку, оцінка його конкурентоспроможності за допомогою різних методів є об’єктивною необхідністю. Доведено, що у сучасній економічній літературі існує велика кількість неоднозначних методологічних підходів щодо дослідження конкурентоспроможності ринкового суб’єкта, що в свою чергу зумовлює і множинність використовуваних методів її оцінки. У статті проведено аналіз існуючих методик оцінки конкурентоспроможності підприємства та показано, що вони характеризують лише окремі сторони його діяльності і володіють рядом недоліків. В теоретичному плані розробка якоїсь комплексної методики оцінки рівня конкурентоспроможності організації, що може бути застосована до всіх без виключення об’єктів є дуже трудомістким і практично нездійсненним завданням. Резюмуючи результати дослідження, зроблено висновки, що всі використовувані методи визначення й оцінки рівня конкурентоспроможності підприємства можуть бути об’єднані в наступні дев’ять груп: методи, засновані на аналізі порівняльних переваг; методи, що базуються на теорії рівноваги фірми і галузі; матричні методи оцінки конкурентоспроможності; метод, заснований на теорії мультиплікатора; методи, засновані на порівнянні з еталоном та ін. Розглянуті підходи кардинально відрізняються за своєю сутністю та базою формування показників й характеризують різні сфери і сторони діяльності фірми. Тому їх використання може бути зручним та доцільним в залежності від цілей і завдань організації, специфіки галузі та досліджуваного об’єкта, а також наявності відповідної інформації.


The interest of enterprises in the results of their activities reinforces the need to increase their competitiveness, which is a decisive factor in commercial success in the "harsh conditions of reality." The process of assessing the competitiveness of the enterprise is a complex multifactorial task, which is reduced to the interpretation and evaluation of a set of indicators and methods that characterize the various aspects of the market entity and, ultimately, shape its competitiveness. The scientific article analyzes a variety of methods for assessing the competitiveness of the enterprise both in general and in terms of marketing. It is shown that today, for the successful functioning of the firm in the market, the assessment of its competitiveness using various methods is an objective necessity. It is proved that in the modern economic literature there are a large number of ambiguous methodological approaches to the study of the competitiveness of the market entity, which in turn determines the multiplicity of methods used to assess it. The article analyzes the existing methods of assessing the competitiveness of the enterprise and shows that they characterize only certain aspects of its activities and have a number of shortcomings. Theoretically, the development of a comprehensive methodology for assessing the level of competitiveness of the organization, which can be applied to all objects without exception is a very time-consuming and almost impossible task. Summarizing the results of the study, it is concluded that all the methods used to determine and assess the level of competitiveness of the enterprise can be combined into the following nine groups: methods based on the analysis of comparative advantages; methods based on the theory of equilibrium of the firm and industry; matrix methods of competitiveness assessment; method based on multiplier theory; methods based on comparison with the standard, etc. The considered approaches radically differ in the essence and base of formation of indicators and characterize various spheres and aspects of activity of firm. Therefore, their use can be convenient and appropriate depending on the goals and objectives of the organization, the specifics of the industry and the object under study, as well as the availability of relevant information.


Спонсорська підтримка: 


The authors received no direct funding for this research.


URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): 


http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38848


ISSN: 


2223-3822


Власник авторського права: 


Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава»


URL-посилання пов’язаного матеріалу: 


http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21obaprk.pdf


Перелік літератури: 


1. Буднікевич І. М. Маркетинг у галузях і сферах діяльності. К: ЦУЛ, 2017. 536 с.
2. Балабанова Л.В., Холод В.В., Балабанова І.В. Стратегічний маркетинг. К.: Центр навчальної літератури, 2019. 612 с.
3. Мазаракі А.А. Економічні дослідження (методологія, інструментарій, організація, апробація): навч. посіб. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т., 2010. 543 с.
4. Макогон Ю. В., Корж М. В. Маркетингова політика в системі управління конкурентоспроможністю промислової продукції: монографія. Краматорськ: Донбас. держ. машинобуд. акад., 2015. 244 с.
5. Полторак В., Тараненко І., Красовська О. Маркетингові дослідження. К.: Центр навчальної літератури, 2017. 342 с.
6. Ортинська В. В., Мельникович О. М. Маркетингові дослідження: підручник. К.: Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2016. 376 с.
7. Пасічник В. Г., Акіліна О. В. Конкурентоспроможність фірми: навчальний посібник. К.: ЦУЛ, 2014. 112 с.
8. Петруня Ю. Є., Петруня В. Ю. Маркетинг: навчальний посібник. 3-тє вид., переробл. і доповн. Дніпропетровськ: Університет митної справи та фінансів, 2016. 362 с.
9. Юхименко П. Конкурентоспроможність підприємства: підручник. К.: Центр навчальної літератури, 2021. 320 с.
10. Теоретичні основи конкурентної стратегії підприємства: монографія / за заг. ред. Іванова Ю.Б., Тищенка О.М. Х.: ВД «ІНЖЕК», 2014. 384 с.
11. Tompson-ml. Artur A., Stryklend Dzh. Crafting & Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage: Concepts and Readings. McGraw-Hill Education, 2013. 550 p.


References: 

1. Budnikevych I.M. (2017) Marketyngh u ghaluzjakh i sefrakh dijaljnosti [Marketing in industries and sectors]. K: TSUL. (in Ukrainian)
2. Balabanova L.V., Kholod V.V., Balabanova I.V. (2019) Stratehichnyi marketynh [Strategic marketing]. K.: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)
3. Mazaraki A.A. (2010) Ekonomichni doslidzhennja (metodologhija, instrumentarij, orghanizacija, aprobacija): navch. posib. [Economic research (methodology, tools, organization, testing): textbook]. K.: Kyjiv. nac. torgh.-ekon. un-t. (in Ukrainian)
4. Makoghon Ju.V., Korzh M.V. (2015) Marketynghova polityka v systemi upravlinnja konkurentospromozhnistju promyslovoji produkciji: monoghrafija [Marketing policy in the system of management of competitiveness of industrial products: monograph]. Kramatorsjk: Donbas. derzh. mashynobud. akad. (in Ukrainian)
5. Poltorak V., Taranenko I., Krasovska O. (2017) Marketynhovi doslidzhennia [Marketing researches]. K.: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)
6. Ortynsjka V.V., Meljnykovych O.M. (2016) Marketynghovi doslidzhennja: pidruchnyk [Marketing research: a textbook]. K.: Kyjiv. nac. torgh.-ekon. un-t. (in Ukrainian)
7. Pasichnyk V.Gh., Akilina O.V. (2014) Konkurentospromozhnistj firmy: navchaljnyj posibnyk [Competitiveness of the firm: textbook]. K.: TSUL. (in Ukrainian)
8. Petrunja Ju. Je., Petrunja V. Ju. (2016) Marketyngh: navchaljnyj posibnyk [Marketing: a textbook]. Dnipropetrovsjk: Universytet mytnoji spravy ta finansiv. (in Ukrainian)
9. Yukhymenko P. (2021) Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: pidruchnyk [Competitiveness of the enterprise: a textbook]. K.: Tsentr navchalnoi literatury. (in Ukrainian)
10. Ivanov Ju.B., Tyshhenkо O.M. (2014) Teoretychni osnovy konkurentnoji strateghiji pidpryjemstva: monoghrafija [Theoretical bases of competitive strategy of the enterprise: monograph]. Kh.: VD „INZHEK”. (in Ukrainian)
11. Tompson-ml. Artur A., Stryklend Dzh. (2013) [Crafting & Executing Strategy: The Quest for Competitive Advantage: Concepts and Readings]. McGraw-Hill Education. (in English)


Тип вмісту: 


Article


Розташовується у зібраннях:


Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25)

pdf


 

Журнал індексується в:


Інші корисні посилання:
pbn
Пошук у EBSCO
 

Google translate

Ukrainian English French German Polish Russian