Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку
|
Назва: |
Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку |
|
Інші назви: |
Competitiveness of enterprises in the context of sustainable development |
|
Автори: |
|
|
Приналежність:
|
Тернопільський національний технічний університет імені Івана Пулюя, вул. Руська, 56, м. Тернопіль, 46001, Україна |
|
Бібліографічний опис: |
Голда Н. Конкурентоспроможність підприємств у контексті сталого розвитку [Електронний ресурс] / Голда Надія // Соціально-економічні проблеми і держава. — 2021. — Вип. 2 (25). — С. 602-609. — Режим доступу: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdf |
|
Bibliographic description: |
Golda, N. (2021) Konkurentospromozhnist pidpryiemstv u konteksti staloho rozvytku [Competitiveness of enterprises in the context of sustainable development]. Sotsialnoekonomichni problemy i derzhava [Socio-Economic Problems and the State] (electronic journal), Vol. 25, no. 2, pp. 602-609. Available at: http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdf |
|
Журнал/збірник: |
Електронне наукове фахове видання "Соціально-економічні проблеми і держава" |
|
Випуск/№ : |
2(25) |
|
Дата публікації:
|
лис-2021 |
|
Дата подання: |
жов-2021 |
|
Дата внесення: |
7-жов-2022 |
|
Видавництво: |
|
|
Країна (код): |
UA |
|
Місце видання, проведення: |
Тернопіль |
|
Ідентифікатор ORCID: |
https://orcid.org/0000-0002-1492-6678 |
|
DOI: УДК: |
https://doi.org/10.33108/sepd2022.02.602
|
|
JEL:
|
|
|
Ключові слова: |
маркетинг |
|
Кількість сторінок: |
8 |
|
Діапазон сторінок: |
602-609 |
|
Початкова сторінка: |
602 |
|
Кінцева сторінка: |
609 |
|
Короткий огляд (реферат):
|
умовах сучасного розвитку економіки, проблема конкурентоспроможності є актуальною для всіх суб’єктів господарювання, які виробляють і реалізовують продукцію чи послуги. Перспективи підвищення конкурентоспроможності національної економіки є однією з першочергових задач державної політики. На фоні міжнародного ринку процес глобалізації для українських підприємств є неминучим і тому конкурентна боротьба стає більш жорсткою та набуває масштабів глобального характеру. Не вся українська продукція відповідає рівню конкурентоспроможності як на зовнішньому, так і на внутрішньому ринках. Сучасний стан розвитку більшості вітчизняних підприємств не дозволяє успішно конкурувати з іноземними виробниками. Укрупнення та глобалізація ринків посилює конкуренцію між його дійовими особами сприяє пошуку нових шляхів утримання рівня конкурентоспроможності. З точки зору глобалізації конкурентоспроможність передбачає здатність пошуку конкурентної позиції в постійно мінливому середовищі, що формується під впливом посилення взаємозв'язку національних економік країн світу. Для збереження конкурентної позиції і досягнення лідерства підприємства повинні постійно оновлювати технології, розширювати сфери діяльності, шукати конкурентні переваги, що є потужнішим джерелом розвитку будь-якого підприємства. Покращення ринкових позицій підприємства сприяє досягненню українськими підприємствами стійких конкурентних переваг на внутрішніх і зовнішніх ринках, яке неможливе без створення ефективної системи управління конкурентоспроможністю. Основними факторами, які значно впливають на конкурентоспроможність продукції є ступінь задоволення попиту на неї, ємність окремих сегментів ринку, присутність конкурентів, соціально-демографічні характеристики, розвиток збутової сітки та післяпродажне обслуговування. Розглядаючи конкурентоспроможність як узагальнену економічну категорію, пов'язану із ситуацією на товарному ринку в умовах вільної конкуренції, та, включаючи проектні, виробничі, розподільчі й споживчі аспекти результатів економічної діяльності, необхідно мати на увазі, що продукція являється пасивним компонентом ринку, а активними компонентами являються суб'єкти господарювання, які можуть бути опосередкованими носіями конкурентоспроможності. В сучасних умовах визріла об'єктивна потреба в адаптації теоретико-методичних прийомів та методів управління при створенні та реалізації конкурентоспроможної продукції, враховуючи специфічні умови функціонування вітчизняних підприємств. В умовах загострення конкуренції як на внутрішньому, так і зовнішніх ринках, одним з головних засобів досягнення успіху вітчизняних виробників промислової продукції у конкурентній боротьбі є підвищення її конкурентоспроможності.
|
|
Спонсорська підтримка: |
The authors received no direct funding for this research. |
|
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): |
http://elartu.tntu.edu.ua/handle/lib/38868 |
|
ISSN: |
2223-3822 |
|
Власник авторського права: |
Електронне наукове фахове видання «Соціально-економічні проблеми і держава» |
|
URL-посилання пов’язаного матеріалу: |
http://sepd.tntu.edu.ua/images/stories/pdf/2021/21gnmksr.pdf |
|
Перелік літератури: |
1. Балабанова Л. В., Кривенко Г. В., Балабанова І. В. Управління конкурентоспроможністю підприємства: навч. посіб. Київ: ВД «Професіонал», 2019. 256 с. |
|
References: |
1. Balabanova L. V. (2019) Upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryiemstva [Management of the competitiveness of the enterprise]. Kyiv: VD «Profesional». (in Ukrainian) |
|
Тип вмісту: |
Article |
|
Розташовується у зібраннях: |
Журнал „Соціально-економічні проблеми і держава“, 2021, Випуск 2(25) |
| < Попередня | Наступна > |
|---|












